morning_type_flow_header
aan de hand van onderstaande vragen bepaal je welk ochtendtype jij bent
morning_flow
Ochtendtype early bird Ochtendtype Rise Ochtendtype Lo-Fi Ochtendtype Slumber
morning_type_earlybird
morning_type_icon_earlybirdEARLYBIRD

Ben jij dol op de ochtend en voel jij je fit en energiek zodra je wakker wordt? Dan ben jij een Earlybird pur sang. Jij hebt eigenlijk geen wekker nodig en bent meestal vroeg uit de veren. De ochtend is echt jouw beste moment van de dag, je bent dan ook het meest productief. Sporten doe je ook het liefst in de ochtend en jouw favoriete maaltijd is het ontbijt. De mensen om je heen merken aan alles dat jij een Earlybird bent: je bent ‘s ochtends de vrolijkheid zelve en hebt zin in een praatje. Naarmate de dag vordert, daalt je energieniveau. ’s Avonds ben je moe en ga je doorgaans redelijk vroeg naar bed.

Lees hier een paar tips om optimaal te genieten van je ochtend, Earlybird. En maak eens de dadel-notenontbijttaart of lekkere warme basis-havermoutpap met een noten-en zadenmix als topping.

morning_type_rise
morning_type_icon_riseRISE

Vind jij de ochtend een prettig moment van de dag, maar heb jij tijd nodig om op te starten? Dan ben jij ochtendtype Rise. Jij houdt ’s ochtends van rust en stilte. Het liefst sta je op voordat anderen wakker worden om even stil te staan bij de dag die komen gaat. Je geniet van een mindfulnessmoment, zoals yoga of mediteren. Voor jou is het het beste om iedere dag dezelfde ochtendroutines te volgen, zoals lekker koffie of thee drinken uit je favoriete mok, bewust genieten van je ontbijt en even rustig het nieuws tot je te nemen in jouw favoriete stoel.

Met deze tips begin je de dag echt goed, Rise. En probeer eens een ontbijtje met Quaker Havermout Granola of een lekkere warme basis-havermoutpap met een noten-en zadenmix als topping.

morning_type_lofi
morning_type_icon_lofiLO-FI

Vind jij het lastig om uit je bed te komen en heb jij iedere ochtend haast omdat je tijd te kort komt? Dan ben jij een Lo-Fi. De ochtend is niet jouw beste moment van de dag. Iedere ochtend ben jij weer eens je sleutels kwijt, trek je drie verschillende outfits aan om vervolgens toch te kiezen voor die eerste outfit. Ook verbaas je je er elke dag weer over hoe snel de tijd vliegt terwijl je aan het douchen bent of je haar in model brengt. Je zet alles op alles maar komt toch net weer iets te laat op het werk. Ontbijten doe je gehaast of onderweg. Naarmate de dag vordert, stijgt jouw energieniveau.

Lees hier tips om zoveel mogelijk uit je ochtend te halen, zonder dat dit je extra tijd kost, Lo-Fi. Als ontbijt adviseren we jou de crunchy overnight oats met dadel en banaan of de smoothie met aardbeien, chiazaad en banaan.

morning_type_slumber
morning_type_icon_slumberSLUMBER

Wanneer de wekker gaat, heb je het gevoel dat je net in je bed ligt. Je wordt moe en geïrriteerd wakker en je zou nog uren kunnen slapen. Het daglicht kun je eigenlijk niet goed verdragen. Herkenbaar? Dan ben jij een echte Slumber. Jij gaat vaak laat naar bed. De snooze-knop is jouw partner in crime en je komt de ochtend alleen door wanneer je veel koffie drinkt. Ontbijten doe je meestal niet. Naarmate de dag vordert voel je je steeds beter, aan het einde van de middag en begin van de avond ben jij het meest productief.

Lees deze tips om je dag iets beter te starten, Slumber. Ontbijt goed en lekker met een dadel-notenontbijttaart of met stevige havermoutontbijtkoeken, die je de avond ervoor hebt klaargemaakt.

waarom quaker havermout?

Bij Quaker laten we ons al 130 jaar inspireren door havermout voor het maken van lekkere en gezonde* ontbijtproducten, zodat jij de dag goed kunt beginnen. Al onze producten bevatten Quaker Havermout en zijn daarmee grotendeels volkoren en dus een bron van vezels.